SDU

Case: Haal meer uit mail

Sdu is een uitgever op het gebied van juridische en fiscale informatie. In de uitgeverij is alles verschoven naar digitaal. Sdu bedient haar klanten met nieuwsbrieven, apps en online content op websites. Marketing bij Sdu is oa gericht op het verbeteren van de effectiviteit van de nieuwsbrieven (gratis en betaald). Tooling voor Marketing Automation is dan onmisbaar. Echter, na de aanschaf van dergelijke tooling begint pas het echte werk…..

 

Resultaat

Adobe Campaign is volledig in gebruik. Het oude pakket Tripolis kan worden uitgezet. De beheerorganisatie bij Sdu is veel strakker dan voorheen. Voor Sdu is daarmee bereikt dat de operationele kosten zijn verlaagd, alle processen AVG compliant zijn gemaakt, en de kwaliteit van de verstuurde nieuwsbrieven is verhoogd. Sdu kan nu verder met haar marketingstrategie, waarin meer zal worden gestuurd op effectiviteit van de uitingen.

Opdracht

Op het moment dat KWD-er Adri Risseeuw de opdracht oppakte, was het pakket Adobe Campaign al geselecteerd en deels geïmplementeerd. Maar alle e-mail marketing werd nog gedaan in het oude pakket Tripolis. Het Trip-to-Adobe project omvatte het inrichten van Adobe Campaign en de beheerorganisatie eromheen, het opbouwen van kennis over Adobe Campaign bij Sdu, het migreren van alle data uit Tripolis, en het zorgen dat alle gebruikers werden getraind en begeleid in het gebruik van het nieuwe tool. Dit alles terwijl de productie door liep; Sdu verstuurt jaarlijks miljoenen e-mails met nieuwsbrieven met juridische en fiscale informatie.

Als projectmanager heeft Adri gezorgd dat de vele betrokken partijen gingen samenwerken. In de stuurgroep bracht hij elke 2 weken de status en beslispunten opdat kon worden bijgestuurd. Na aanvankelijke scepsis over het nieuwe tool en strakker voortbrengingsproces, is de implementatie succesvol verlopen en is het nieuw ontstane Marketing Automation team vol enthousiasme aan de slag.

Projectdetails

Pakketimplementatie
Uitgeverij

Zonder projectmatige sturing van Adri was dit resultaat nooit bereikt. Hij heeft gezorgd dat alle betrokkenen (intern en extern) in beweging kwamen en bleven. Als voorzitter van de stuurgroep was ik steeds in control.

Opdrachtgever Sander Knol, manager Marketing Sdu

Deel de case

Wil je meer weten?

We vertellen je graag meer over onze aanpak van het succesvol managen van projecten en programma’s.

Bel ons op 088 266 28 70 Stuur ons een bericht