Contact
Koninklijke Auping BV

ERP-fundament voor groei

Koninklijke Auping bv is dé beddenspecialist en marktleider in de Benelux, heeft meerdere verkoopvestigingen in Europa en een distributie over een groot deel van de wereld. Om groei te faciliteren heeft Auping een ambitieus business- en ICT-programma gestart om haar omnichannel strategie te realiseren.  KWD heeft Auping geholpen met het realiseren van de eerste baanbrekende stap in dit programma. 

Project case

Resultaat

Als eerste stap in dit programma is het digitaliseren van de verkoopprocesketen van de Duitse Auping winkelorganisatie gerealiseerd. Hiermee wordt aan de verkopers een digitale catalogus, offerte en ordergenerator gegeven. Daarmee kan samen met de klant snel een configuratie worden gemaakt, aangepast en berekend. Als de klant tevreden is met de configuratie wordt deze met één druk op de knop de productie- en leverketen in gestuurd. De ICT-ondersteuning voor dit totale proces wordt gevorm door Microsoft Dynamics AX samen met de product configurator van e-Con.  Het project bestond uit twee delen: het realiseren van de procesketen in AX en het realiseren van een volledige nieuwe ICT-infrastructuur. Beide projecten zijn gemanaged door KWD-ers.

Opdracht

Het mogelijk maken van deze twee projecten kende een aantal onderdelen die zijn samengebracht in dit project:

  • Het opzetten van een integraal projectteam van Auping experts, AX-consultants en  technisch beheerders.
  • Invoer van het uitgebreide Auping productassortiment in AX bestaande uit bedden, boxsprings, matrassen en accessoires.
  • Het implementeren en optimaliseren van het Duitse verkoopproces (inclusief de Nederlandse backoffice.
  • Integratie van de financiële administratie
  • Integratie van de logistieke besturing en uitlevering
  • De inrichting van een nieuw datacentrum bij een provider, geschikt voor toekomstige uitbreiding tijdens de vervolgstappen in het programma en aangestuurd vanuit een moderne IT regieorganisatie.

In hechte samenwerking hebben de 2 KWD’ers voor oplevering van deze onderdelen gezorgd. In de aanpak stonden korte communicatielijnen centraal. Door snel prototypes te ontwikkelen konden stakeholders goed zien wat de gevolgen waren van hun keuzes en daar tijdig op bijsturen. Begin november is het project succesvol live gegaan en is de ERP software door de Duitse winkel en medewerkers van het hoofdkantoor in gebruik genomen. Alle orders stromen inmiddels via de software vanuit klant, winkel, hoofdkantoor, fabriek, logistiek naar de slaapkamer van de consument.

Dit eindresultaat legt een belangrijke basis voor de groei van Auping. De financiële en retailprocessen zijn klaar om de verdere groei te faciliteren, met de salesconfigurator is de start gemaakt om het foutpercentage in de orders significant af te laten nemen. De wijze van contractering van de ICT-toeleveranciers zorgt ervoor dat de IT beheerorganisatie eenvoudig de regie kan houden over changes en incidenten.

“ Ik heb de samenwerking met Arjan en Gert-Jan als zeer professioneel ervaren. Punctualiteit en pragmatisme kenmerkt hun werkwijze, wat me een sterk gevoel van ontzorging gaf tijdens onze samenwerking in het project. ”
Frank Scholte, IT Manager Auping

Wil je ook resultaat?

Samen succesvolle resultaten behalen, daar ligt onze focus. De resultaatmanagers van KWD vertalen praktisch en pragmatisch de wensen en eisen van opdrachtgevers in concrete (project)resultaten.