Contact
Elsevier

Big Data: 20 Miljoen Product Marketing alerts per jaar

Elsevier werkt wereldwijd samen met experts om world-class content te realiseren die vernieuwend en innovatief is voor de Health Care markt. Elsevier wil de huidige gefragmenteerde product marketing berichten naar eindgebruikers vervangen door één oplossing en de adoptie van een marketing framework met marketing programs die gericht zijn op de customer journey.

Project case

Resultaat

Het Raven berichtenplatform biedt Elsevier producten wereldwijd de mogelijkheid om product marketing berichten te verwerken met eindgebruikers in real-time. Deze berichten worden verstuurd of ontvangen door wijzigingen in data/informatie of door wijzigingen in workflows / transacties. Berichten van marketingcampagnes wordt door een ander platform ondersteund maar is geïntegreerd met Raven. Het platform legt vast welke gebruiker langs welk communicatiekanaal berichten krijgt of verstuurd heeft. Raven verstuurt en verwerkt automatisch nieuwe berichten met de juiste data/informatie naar/van de gebruikers. Het Raven platform houdt bij of de berichten zijn ontvangen, gelezen en wat de reactie is van de gebruiker. Deze ‘delivery’ informatie wordt doorgeleid naar de marketingdatabases en dit helpt marketeers om de marketingcampagnes beter te plannen en organiseren.

Opdracht

Vanaf begin 2014 werkt Elsevier aan het veranderen van haar imago naar een innovatieve organisatie waarbij de klant centraal staat. Om dit imago te realiseren zijn er diverse initiatieven opgestart waaronder het Raven project. Het Raven project behelst de implementatie van Adobe Message Center en de integratie met Adobe Campaign, Adobe Analytics voor A/B testing en de diverse Discovery Engines om de Elsevier producten te ontsluiten. Daarna zijn de diverse communicatiekanalen gerealiseerd zoals E-mail, Push notifications, Static Webpages, New feeds (RSS) en generieke API voor producten.

Het Raven platform wordt gehost in Amazon AWS vanuit Dayton (Chicago). Het Adobe platform wordt gehost door Adobe en de ondersteuning van Elsevier Technology vanuit London City en Oxford. De Product Marketingteams werken internationaal.

Zomer 2017 hebben we de mijlpaal van 11 miljoen berichten bereikt in 1 jaar. Dit is nog groeiende.

“ De KWD projectmanager heeft de implementatie van het Raven project bijzonder goed geleid. Zowel vanuit technologie perspectief, maar zeker ook de organisatorische/ change management aspecten. Mede dankzij KWD ziet de klant ons weer als ONE Elsevier. ”
Henk Jan Gerzee, VP eBusiness Operations
KWD

Wil je ook resultaat?

Samen succesvolle resultaten behalen, daar ligt onze focus. De resultaatmanagers van KWD vertalen praktisch en pragmatisch de wensen en eisen van opdrachtgevers in concrete (project)resultaten.