Anytime & anywhere met de klant centraal
Via het omnichannel aanbieden van producten zet Auping de klant nu nog meer centraal. Naast verkoop via de bestaande fysieke retail partners, maakt deze marktleider in rust en herstel nu ook een start met een webwinkel. Deze webshop is integraal onderdeel van de reguliere website. Hierbij hoort een excellente fulfilment, ondersteund via o.a. Microsoft Dynamics AX. Een team van Auping en medewerkers van vijf partners maakte dit samen met Jaap Stoppels mogelijk.
![](https://www.kwdrm.nl/app/uploads/2024/03/kwd-case-auping-webshop-1.jpg)
Resultaat
De webshop is op tijd, op budget en met een hoge kwaliteit gerealiseerd door een dedicated team van Auping medewerkers en van ingehuurde consultants voor het ERP systeem. De projectmanager was verantwoordelijk voor inzet van de externe (veelal remote werkende) partijen: De logistieke dienstverlener, de payment service provider, de ontwikkelaars van de reguliere website en de ontwikkelaars van de webshop.
Opracht
De e-commerce manager van Auping en Jaap Stoppels van KWD kregen de opdracht om binnen een gesteld budget en tijd een webshop te realiseren voor beddengoed in Nederland. De uiteindelijke oplevering was twee dagen over tijd, maar met een campagne-start van een week eerder dan gepland.
Op basis van business requirements bepaalde het projectteam, samen met o.a. de afdelingen ICT en Digital, de systeemarchitectuur en het fulfilment proces. Met ondersteuning van de afdeling Inkoop selecteerde het projectteam de geschikte leveranciers. Uiteindelijk leidde dit tot een verkoopkanaal met een klantvriendelijke “customer journey”, zoekmachine-optimalisatie, 250 verschillende product(varianten), een gevuld magazijn bij een logistieke dienstverlener, een werkend logistiek proces en een werkend financieel proces. Betrokken ICT systemen waren o.a. Drupal, Sana, Microsoft Dynamics AX, Ingenico Portal en WICS.
Voor Auping betekent dit niet alleen een nieuw en geïntegreerd verkoopkanaal, maar voor de afdelingen Klantenservice en Finance ook direct klantcontact met gebruik van Microsoft Dynamics AX. In de scope van het proces zaten zowel het inrichten en voorbereiden van de organisatie, het administratieve proces, als de ICT systemen.