Contact

KWD 25 jaar – Jubileumreis

KWD bestaat dit jaar 25 jaar, hoe beter dit te vieren dan met een jubileumreis! In het kader van Teambuilding vindt bij KWD elk jaar een reis plaats voor alle collega’s. Dit jaar was de reis extra bijzonder omdat in plaats van de gebruikelijke 2 dagen, de reis nu 4 dagen duurde én natuurlijk gingen we naar een bijzondere bestemming: Berlijn. Het thema van ons jubileumjaar is ‘KWD 25 jaar –  Samen voor Resultaat’ en daarom was ook het thema van de jubileumreis ‘Samen’.

Samen op Reis

Voor een écht samen-reis-gevoel zijn we met één bus naar Berlijn afgerezen. Hét moment om 9 uur lang tussen collega’s te zitten en echt goed bij te praten. Aan het geluidsniveau in de bus was te merken dat dit bij alle collega’s goed gelukt is! Om in de juiste stemming te komen, hebben we onderweg een muziekbingo gedaan met van elke collega een Guilty Pleasure. Het was nog best lastig om alle liedjes af te strepen en vooral grappig om te bedenken welke Guilty Pleasure door welke collega is ingezonden. Al met al was het een aardig lange rit, dus een snelle tussenstop bij een restaurant was welkom. Terug in de bus was het nog maar een uurtje tot het hotel. Hier aangekomen hebben we de jubileumreis met elkaar ingeluid met een drankje bij de hotelbar. Na een drankje en een laatste praatje was het terug naar de hotelkamer om snel te gaan slapen om fris te zijn voor de volgende dag.

Samen Één Ritme

Vandaag beginnen we met een heuse drakenbootrace op het Tegelmeer van Berlijn. Een drakenboot is een lange smalle roeiboot met aan de kop een trommel. Omdat je dicht op elkaar zit, moet je synchroon roeien zodat je niet met de roeistokken tegen elkaar aankomt. In elke boot zitten zo’n 20 personen. Eén persoon zit bij de trommel en geeft hier het roeiritme aan, zo kun je ervoor zorgen dat iedereen gelijktijdig roeit. Om het roeien te oefenen en in een gelijkmatig ritme te komen, varen we eerst een rondje op het meer. Op deze route zien we natuur, bijzondere woonboten en komen we andere voorbij varende bootjes tegen die ons aanmoedigen. Dan is het tijd voor de race, wie komt als eerst over de finish? Het team dat het best samenwerkt wint!

Samen Berlijn Ontdekken

Aansluitend aan de spannende en intensieve drakenbootrace gaan we snel door naar de volgende activiteit: een IPad City Game. In teams gaan we uiteen om de stad te verkennen. De IPads werken slecht en de opdrachten voegen niet veel toe aan de Berlijn beleving. Als KWD projectmanagers hebben alle groepjes al snel door; dit voegt geen waarde toe aan het project Berlijn ontdekken. Zonder iPad opdrachten gaat het ontdekken van de stad veel beter, dus de IPad ligt al gauw aan de kant en de teams verkennen in groepen de stad. Zonder dit van te voren af te spreken, zien we elk team aan het einde van hun Berlijn ontdekking verkoeling zoeken op het terras. Na een koud drankje en een douche in het hotel zijn we allemaal weer klaar voor de laatste gezamenlijke activiteit van de dag: een lekker diner in een hip, mediterraans restaurant. Vervolgens is het geplande programma voorbij en kan iedereen terug naar het hotel. Maar juist je collega’s in een andere setting leren kennen is leuk! Denk aan de gezellige lokale biergarten om de hoek van het hotel. Of één straat verder met je collega’s naar een Berlijnse Technobunker kan natuurlijk ook.

Samen Terug in de Tijd

De volgende dag staat er weer iets bijzonders op het programma; een Trabant Safari door Berlijn. In echte ouderwets handgeschakelde trabantjes rijdt KWD in drie groepen door de stad. Een gids rijdt voorop die door de radio rijinstructies en informatie over de stad geeft. Het samenwerken is hier ook weer van belang, met af en toe een haperende rem, drukte op de weg en ook nog het maken van opdrachten, heb je elkaar echt wel nodig! Zo beleven we Berlijn op een unieke manier. Op één duuwactie na, komen we allemaal in onze eigen trabantjes terug bij het startpunt.

Samen uit de Comfort Zone

Zou jij in een heuse Tiroler outfit de metro van Berlijn durven nemen? Bij KWD durven we het wel! Terwijl heel Berlijn toekeek gingen we op weg in onze Dirndls en Lederhosen naar de Berlijnse Hofbrau. Hier hebben we genoten van Duits eten en pullen bier. Een mooie afsluiting van de KWD Jubileumreis.

KWD

Inge Ringeling

Inge is een standvastig en tegelijk toegankelijk projectleider met veel ervaring in het werken in internationale en dynamische omgevingen. Inge zorgt met gestructureerde, sociale en punctuele aanpak voor het halen van de projectdoelen. Als afgestudeerde aan de Peking University combineert Inge internationale ervaring en managementkennis met een resultaatgerichte aanpak.