Contact

Klanten en projectmanagers verbinden voor succesvolle projecten!

Wat is er nu mooier dan een klant helpen aan een goede projectmanager en een goede projectmanager helpen aan een mooie opdracht? Het verkopen van projectmanagement gaat veel verder dan simpelweg het matchen van vaardigheden en behoeften. Bij een aanvraag gaan we dan ook vaak dieper in op de opdracht.

We proberen een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de opdracht om een goede match te vinden tussen de opdracht, de klant en de kandidaat. We stellen dan ook veel vragen. Welk doel moet er middels het project worden bereikt? Wat zijn de kerncompetenties die de projectmanager dient te hebben? Wat is de complexiteit in het project? Welke politieke belangen spelen er? Wat is de historie van het project? Wat is de werklocatie? Hoe vaak dient er op locatie te worden gewerkt? En als het om een vervanging gaat willen we graag weten wat de aanleiding is en wat men bij de opvolger graag terug zou willen zien, of juist niet. Ja, we stellen veel vragen – en dat doen we met opzet. Ons doel is simpelweg het succes van onze klanten.

Twee keer per week zitten we met een team bij elkaar en nemen we de aanvragen door en bepalen we met elkaar wie de meest geschikte projectmanager is voor een aanvraag. Door dit met meerdere personen te doen voorkomen we tunnelvisie en krijgen we inzichten die je in je eentje niet ziet.

We kennen onze projectmanagers niet alleen van papier, maar ook persoonlijk. Hun interesses, motivaties en sterke punten zijn bij ons bekend. We begrijpen hun passies en weten waar ze echt in uitblinken. We weten waar ze goed in zijn, maar weten ook welke type projecten of klanten niet passen.

In het geval van een aanvraag voor een projectmanager wordt de potentiële projectmanager in het proces meegenomen en we vragen wat hij of zij van de aanvraag vindt. Het is namelijk teleurstellend als tijdens het intake-gesprek blijkt dat de opdracht niet is wat aansluit bij de interesse van de collega. Een enthousiaste en gemotiveerde projectmanager vergroot de kans op succes. En dat is waar we het uiteindelijk voor doen: een succesvolle uitvoering en oplevering van het project.

Maar we kijken verder dan de aanvraag. Soms komen we met een andere oplossing, omdat we in eerste instantie kijken naar de haalbaarheid van een succesvol project. Het kan zijn dat we voorstellen om een projectscan te doen om vast te stellen wat er precies aan de hand is. Of een workshop om iedereen weer de juiste richting op te krijgen, een training om het vak van projectmanagement verder te professionaliseren en zo hebben we een portfolio aan middelen en expertises die we kunnen inzetten om het project tot een succes te maken.

Als we zeggen dat we momenteel niemand beschikbaar hebben, is dat niet helemaal waar. We zijn selectief. We geloven in kwaliteit boven kwantiteit. Soms is dat zo, maar is ons antwoord “dat we geen geschikte kandidaat beschikbaar hebben”. Dan hebben we wel projectmanagers beschikbaar, maar vinden we deze niet geschikt voor de opdracht. Ons doel is namelijk niet onze projectmanagers aan het werk helpen, maar ons doel is om succesvolle projecten uit te voeren. Dus bieden wij onze collega’s alleen maar aan als wij denken dat zij het project succesvol kunnen uitvoeren.

Onze Sales Coördinator? Die glimlacht van oor tot oor wanneer hij een klant heeft bijgestaan bij het vinden van de perfecte projectmanager en een collega heeft geholpen aan een nieuwe uitdagende opdracht. Want ons succes zit in het succes van onze klanten. Samen creëren we onvergetelijke prestaties. Neem vandaag nog contact met ons op en ervaar persoonlijk hoe wij projectmanagement serieus nemen!

KWD

Roger van der Heijden

Ervaren no-nonsense projectmanager met een praktijkgerichte insteek. Gecombineerd met goede communicatieve vaardigheden en zijn analytische vermogen is hij goed in staat om projecten aan te sturen. Hij gaat in eerste instantie op zoek naar ‘het probleem’ dat opgelost moet worden om dan vervolgens gestructureerd op zoek te gaan naar de oplossing en het resultaat van het project. Hij denkt en benadert het project vanuit het klant- en/of business perspectief.

Meer over Roger van der Heijden