Tevreden medewerkers door nieuw HR- en tijdregistratiesysteem

Bas van der Meijden

Het familiebedrijf Auping wil de medewerkerstevredenheid van alle werknemers verhogen door middel van state-off-the-art ondersteuning van het HR-, salarisadministratie- en tijdregistratieproces. De huidige systemen zijn verouderd en niet meer van deze tijd. Aanvullend heeft de HR afdeling de wens de inrichting van de nieuwe systemen voor het vierde kwartaal af te ronden. In deze periode ligt namelijk de productiepiek voor de …

Sligro Antwerpen ‘in control’

Bas van der Meijden

Sligro Food Group bestaat uit foodretail- en foodservicebedrijven, die zich direct en indirect richten op de markt van de etende mens. Dit geschiedt bij Foodservice als groothandel en bij Foodretail als groothandel en detaillist. In Antwerpen opent Sligro in 2018 haar eerste filiaal in het buitenland. Dit project levert de IT deliverables met dat doel voor ogen

Overname Heineken Groothandel

Bas van der Meijden

Sligro Food Group en Heineken Nederland zijn een partnership aangegaan om de groothandelsactiviteiten van Heineken onder te brengen bij Sligro. Hiervoor is een programma opgezet en aan KWD projectmanager David Leeuwenburgh is vanuit Sligro Food Group gevraagd de IT Integratie van deze marktleiders te begeleiden. Benieuwd hoe David deze transitie tot een succes brengt?

Scaled Agile bij NS: een softwarefabriek die oplevert

Bas van der Meijden

Scaled Agile kan echt goed werken in de praktijk. Na de opbouwfase van de software fabriek is deze met 5 teams volop aan de slag gegaan met het bouwen van een nieuwe applicatie waarin de NS haar landelijke materieelplanning maakt. Een jaar vol uitdagingen én successen. Een korte terugblik op een jaar productie draaien en verbeteren.

Electronisch Cliëntendossier

Bas van der Meijden

De wettelijke macht, toezichthouders, brancheorganisaties en het kwaliteitsbeleid van de eigen organisatie stellen allemaal eisen aan de dossiervorming in de thuiszorg. In veel gevallen wordt de dossiervoering nog op papier gedaan en rijst de administratieve last voor de zorgverleners de pan uit.

Samenvoegen twee productiebedrijven

Bas van der Meijden

Customer experience is het sleutelwoord als het gaat om duurzame klantrelaties. De opdrachtgever helpt klanten met kennis en tools om de klantboodschap beter over te brengen, te verpakken en af te leveren. Om de beweging in de markt optimaal te ondersteunen voegt de opdrachtgever twee productiebedrijven samen in één nieuw bedrijf. De opdrachtgever vraagt KWD Resultaatmanagement om deze verandering te …

Grip op samenwerking in de keten

Bas van der Meijden

De regio RMC21 is een samenwerkingsverband tussen 15 gemeenten, 9 MBO Colleges, 42 VO-besturen en 4 VO-koepelorganisaties in de agglomeratie groot-Amsterdam. De partijen werken in RMC21 samen aan de doorstroom van leerlingen van het VO naar het MBO. Jaarlijks stappen in de regio duizenden leerlingen over in een tijdsvenster van enkele maanden. Een goede samenwerking tussen de partijen is daarbij cruciaal, zowel …

Programma Digitaal Toetsen

Bas van der Meijden

Ten opzichte van het schriftelijk afnemen van tentamens hebben docenten naast passende software specifieke ondersteuning nodig voor de transitie naar digitaal toetsen. Aanvullende maatregelen zijn bij digitalisering noodzakelijk om de continuïteit en veiligheid, en daarmee de rechtmatigheid van toetsing te kunnen blijven waarborgen.