8 Best practices: De opdrachtgever in control

Hoe vaak komt het niet voor dat u als opdrachtgever van een project het gevoel hebt onvoldoende “in control” te zijn? Vanuit onze projectmanagement praktijk weten we dat dit vaker het geval is dan u lief is. Het is gewoon lastig om projecten (en zeker IT gerelateerde) tot een goed einde te brengen. De opdrachtgever wordt nogal eens aangewezen als één van de veroorzakers van een mislukt project. Reden genoeg dus om aandacht te besteden aan zijn rol bij projecten. We geven hier een aantal best practices voor succesvol opdrachtgeverschap.

  • 25-03-2015
  • Publicatie

Dit soort beweringen worden, helaas tot vervelens toe, met tal van cijfers onderbouwd. Het onlangs verschenen rapport van de commissie Elias leverde het zoveelste bewijs dat er nog een wereld te winnen is in het succesvol realiseren van projecten. Ook de opdrachtgever komt niet ongeschonden uit deze onderzoeken naar voren. Hij wordt nogal eens aangewezen als één van de veroorzakers. Reden genoeg dus om aandacht te besteden aan zijn rol bij projecten en na te denken wat je als opdrachtgever moet doen om in control te zijn van je project.

In het artikel “8 Best Practices: De opdrachtgever in control” op overondernemen.com geven wij een aantal best practices.

  • Bas van der Meijden

    Project Manager

    Pragmatische projectmanager die in staat is snel relaties aan te gaan en mensen te verbinden. Procesimplementaties met ondersteunende systemen behoren tot zijn favoriete uitdagingen. Vertaalt complexe vraagstukken naar praktische en gedragen oplossingen.

    Meer over Bas van der Meijden

  • Bas van der Meijden

Wil je meer weten?

We vertellen je graag meer over onze aanpak van het succesvol managen van projecten en programma’s.

Bel ons op 030 – 600 47 79 Stuur ons een bericht