Transformatie programma bij Conclusion Enablement
Lees verder hoe Barry Peters deze opdracht heeft opgepakt.
Conclusion Enablement is een onderdeel van het ecosysteem van de Conclusion groep en is expert voor het leveren van Development, Cloud technologie, Werkplek en Security diensten.
Er is in verband met een contract vernieuwing met één van de klanten van Conclusion Enablement afgesproken dat er een transformatie programma uitgevoerd gaat worden om daarmee alle verouderde servers, netwerken, infrastructuur en software te vervangen door state-of-the-art oplossingen volgens de Conclusion standaard zodat de dienstverlening verbeterd en uitgebreid kan worden en er kosten bespaard kunnen worden.
Het resultaat
Barry begon met het herstellen van verbinding en vertrouwen op de lopende change requests omdat daar recent problemen waren ontstaan. Hij werkte actief en hands-on met de team leden van Conclusion en de klant om change requests goed uit te voeren en quick wins te behalen. Op deze manier kwam er bij beide partijen weer rust en waren er weer positieve successen te vieren. In parallel zette hij een programma structuur op met verschillende projecten om het einddoel te halen en had gesprekken met de klant over de business cases om zo te komen tot een prioriteitstelling.
Samen met de architect voor dit project werkte hij aan het in gang zetten van standaardisatie en automatisering van het voortbrengingsproces zodat er sneller en betrouwbaarder volgens een first time right principe opgeleverd kan worden. Alles wat hiervoor in gang gezet is, werd steeds gedaan op zo’n manier dat dit voor alle huidige en toekomstige Conclusion klanten voordeel zou hebben.
Inmiddels is er een project manager intern in dienst gekomen bij Conclusion Enablement die het programma heeft overgenomen.
De opdracht
In maart 2023 werd KWD Resultaatmanagement gevraagd om enkele maanden in te springen om een programma op te zetten en uit te voeren om zo de Transformatie vorm te geven die de basis moest vormen van het nieuwe support contract tussen Conclusion Enablement en haar klant.
Vanaf het begin was het de bedoeling dat dit project overgedragen zou gaan worden aan een interne project manager zodra Conclusion Enablement daar iemand voor zou hebben aangenomen.
Zo’n 5 jaar geleden was de klant met alle infrastructuur, data opslag en werkplek ondersteuning bij Conclusion Enablement in beheer gekomen. Destijds werd zelfs een aantal mensen dat de support bij deze klant deed overgenomen bij Conclusion. Inmiddels was alles verouderd en out of support geraakt. Er moest geüpgraded en getransformeerd worden naar de laatste Conclusion standaarden zodat de klant ook gebruik zou kunnen maken van de nieuwe dienstverlening mogelijkheden uit de product dienst catalogus.
De scope betrof meer dan 120 on-premise servers en data opslag waar iets mee moest gebeuren (bijv. overzetten naar de Cloud, opschonen, upgraden etc.), vervanging van het fysieke netwerk (kabels, wifi punten etc.), zo’n 1000 laptops die vervangen en geüpgraded moesten worden en een koppeling tussen de Service Management Tool van de klant (Topdesk) en die van Conclusion (ServiceNow) zodat er betere en efficiëntere support geleverd kon worden.