Eurofiber

Case: Salesforce voor de business

Vanwege de snelle groei van Eurofiber en de wens om de klanttevredenheid verder te verhogen, is besloten om Salesforce met een CPQ (CloudSense) en Billing module te implementeren. Resultaat is een MVP (Minimal Viable Product) aan de hand waarvan het voor de business duidelijk werd wat het nieuwe platform kan bieden. Op basis van de MVP wordt de volledige Salesforce/CPQ configuratie en integratie met bestaande backoffice systemen verder geïmplementeerd

Projectdetails

  • ERP Implementatie
  • Telecom

Resultaat

Samen met de business en overige stakeholders heeft Sylvester Nieuwe Weme zich geconcentreerd op het op één lijn te krijgen van de gewenste functionaliteiten, processen en eisen aan de systeemondersteuning en acceptatie van de opgeleverde oplossing. Samen met implementatie partners heeft Sylvester het voorheen ICT gedreven traject weten om te buigen in een business project met zware IT componenten. Door regelmatig Show & Tell sessies te houden en het organiseren van een business sponsor team, werd de broodnodige commitment verkregen.

Opdracht

Eurofiber biedt een toekomstvast en open glasvezelnetwerk van de hoogste kwaliteit, dat de continuïteit van de bedrijfsvoering van BtB organisaties ondersteunt. De onderneming groeit snel en heeft vestigingen in Nederland en België.

Eurofiber streeft naar ‘customer excellence’ met als doel een hogere klanttevredenheid die leidt tot klanten die ‘fan’ zijn van het bedrijf. Om dit te bereiken is professionalisering van product management en de sales-organisatie nodig en moeten de processen en infrastructuur verder worden gemoderniseerd

De accountmanagers en sales support afdeling werken met een lokaal gebouwd systeem dat tegen de grenzen van zijn mogelijkheden aanloopt. De hoofddoelstelling van Sales & Billing is het realiseren van een SalesForce werkomgeving voor Eurofiber Nederland, Eurofiber België en Dataplex, waarmee Eurofiber haar ambities als klantgericht Premium Label kan waarmaken. Voor Product Management moet dit de omgeving worden waarin zij zelfstandig producten kunnen beheren.

Sylvester Nieuwe Weme kreeg als projectmanager de opdracht om met de business de gewenste functionaliteiten en processen te definiëren, vervolgens de SalesForce oplossing in te richten in de vorm van een MVP en interfaces met bestaande systemen voor te bereiden.

De verschuiving van een IT gedreven project naar een project waar de business in de lead was, hebben we aan Sylvester te danken.

Pascal Peer, CFO

Deel de case

Wil je meer weten?

We vertellen je graag meer over onze aanpak van het succesvol managen van projecten en programma’s.

Bel ons op 030 – 600 47 79 Stuur ons een bericht