80.000 gebruikers met Office 365

Bas van der Meijden

Twee organisaties en 80.000 gebruikers werkzaam over de hele wereld. Alles moet doorgaan om de passagiers en klanten van AirFrance en KLM zo goed mogelijk te kunnen bedienen. Dag en nacht. Vluchten moeten op tijd vertrekken, vliegtuigen moeten gereed zijn, iedereen moet zonder problemen kunnen inchecken, bagage moet mee, alle bedrijfsprocessen moeten zo optimaal mogelijk worden uitgevoerd. Dat kan alleen …

Meters maken met Finance

Bas van der Meijden

De Sator-afdelingen financiële administratie en ICT leunden sterk op de expertise van externe leveranciers rondom de applicatie. Ronald heeft hen geholpen in control te komen van de upgrade- en implementatieprocessen en tegelijk gezorgd dat Sator ook de compliance op het gebied van die applicaties op orde heeft.

KPN programma VoLTE, uitbreiden van de bereikbaarheid

Bas van der Meijden

Na de introductie van 4G bellen door KPN ligt de focus op het uitbreiden van de dienstverlening. Naast diverse innovaties is één van de belangrijke speerpunten het uitbreiden van de bereikbaarheid. Met het 4G netwerk heeft KPN inmiddels een bedekkingsgraad van ruim 96% en dus is er nog enige winst te behalen. Dit doet KPN met de inzet van een …

Klaar voor de toekomst: Herontwerp Facilitaire processen en ICT

Bas van der Meijden

Facilicom Services (FS) ontzorgt haar klanten voor alle facilitaire processen en is hierin een van de marktleiders in de Benelux. Voor het technische onderhoud heeft FS een grote groep eigen monteurs, de andere dienstverlening wordt ingekocht. Het BPR-programma “FINO” zorgt voor nieuwe processen en systemen, met als doelen het vergroten van het operationele resultaat en het foutloos mogelijk maken van …

Recycling als missie

Bas van der Meijden

URENCO produceert verrijkt uranium. Als de fabriek in Almelo ooit ontmanteld wordt, is hoogwaardige technologie nodig voor decontaminatie en recycling. URENCO wil snel die technologie en competenties beschikbaar hebben en dit in een masterplan vastleggen.

Afsluiting nieuw contract leidt tot herinrichting van organisatie

Bas van der Meijden

Sodexo is één van de grootste leveranciers van facilitaire dienstverlening ter wereld. Bij het afsluiten van een contractverlenging met een grote internationale klant bleek dat de organisatie niet compliant met de contractafspraken functioneerde.

Inzicht door Integratie

Bas van der Meijden

Vanwege de snelle groei van Sator door verschillende overnames, is besloten om een aantal financiële afdelingen te integreren. Resultaat is een gecentraliseerde afdeling die werkt met één ondersteunend software pakket.  Na de integratie konden de business nieuwe inzichten worden geboden met gestandaardiseerde rapportages en werd een verdere stroomlijning van processen en de organisatie mogelijk.

Raad & Bijstand bij IT-project Raad voor Rechtsbijstand

Bas van der Meijden

Rijksoverheid wil grote IT-projecten toetsen op risico’s en slaagkans voorafgaand aan realisatie. Een door deskundigen opgesteld CIO oordeel is een van de nieuwe instrumenten hiervoor. Hoe doe je dat?

Meer tijd voor de zorg

Bas van der Meijden

Zorgverleners in de thuiszorg zijn veel tijd kwijt aan hun administratie. PrivaZorg ondersteunt haar zelfstandige zorgverleners (zzp-ers) met innovatieve oplossingen zodat zij hun tijd kunnen besteden aan hun passie: de zorg voor hun cliënten in plaats van aan administratieve handelingen.